Om att träna med mensvärken från hell

Ja, det är inte så mycket att säga mer än att det inte är trevligt alls och att det liksom ens planer. Ikväll skulle jag skriva ett triumferande inlägg om att jag kört spinning back to back i två timmar och 15 minuter och om hur jag pushade mig tills mjölksyran stod som fontäner ur öronen.

Första passet gick rätt ok, kände av krampen i magen lite men fick ändå rätt mycket effekt ur kroppen. På det andra passet slog smärtan till direkt men jag ignorerade det. Det första stegringen fick jag ändå något ur. Sen var det stopp. Eller jag pushade på i ytterligare en timme men sen var det totalt fullt stopp. Magen ville inte köra mer. Schmertzen haben. Ordentliga sådana.

Smög ut ur klassen när det var en kvart kvar och skramlade således ihop två timmars spinning fast av dem gick en på halvfart.

Nu ligger jag ihopskrynklad i soffan och tycker synd om mig själv. Det är inte alltid en dans på rosor det hära livet.

20111018-214043.jpg

Kommentera

