Heidi testar: SATS Tule

Varje dag är rehabdag och för att liva upp det lite tog jag mig till SATS Tule för att se hur det var där. Det är ju roligare om man inte går i samma hjulspår hela tiden.

Mitt första intryck var att det var fräscht och överblickbart. Receptionen är trevlig och deras shop med olika träningsprodukter innehåller mer grejer än några av de större gymmens vilket jag tyckte var trevligt. Desstom var det fint presenterat också. Omklädningsrummet var lite märkligt med olika nivåer och rätt trist och kalt. Men rent och fräscht vilket ju är en viktig faktor.

Själva gymmet är ju inte så stort men de hade allt man behövde och det var öppet och överblickbart. Blev lite förvånad över att några maskinerna var från Nautilus, de är lite annorlunda till sin utformning men fullt funktionella. Bencurlmaskinen var väldigt bekväm jämfört med till exempel TechnoGyms variant.

Jag trivdes bra på SATS Tule men nu var jag också där söndag förmiddag. Jag kan tänka mig att det på vardagskvällar runt 18 är smockat och därmed också ganska trångt. Maskinerna stod med minimalt avstånd till varandra.

Sammantaget ger jag SATS Tule en stabil 7:a i betyg.

20111030-123736.jpg

20111030-123749.jpg

 

Hittade en fin illustration på en gammal Nautilus chins- och dipsmaskin. Visst känns det som ett tag sedan man tränade i body och benvärmare?

20111030-123800.jpg

Kommentera

