Heidi Testar: SATS Sjølyst

Nu kommer första utrikiska recensionen! Jag är i Oslo och jobbar på vårt norska kontor och hotellet jag bor på har ett avtal med SATS Sjølyst som ligger 150 meter härifrån. Givetvis kunde jag inte motstå möjligheten att testa!

SATS Sjølyst är en modern och ganska ny anläggning vad det verkar. Det var stort och kändes väldigt fräscht. Framför allt för att det inte var inträngt i en gammal källarlokal som i många fall i Stockholm. Det allra första jag fick syn på var en stakmaskin med riktiga stavar från OneWay! Så himla coolt! Sån vill jag ha på gymmet hemma! Det var lite svårt att bemästra tekniken, lyckades inte till fullo men 1000 meter blev det som uppvärmning. Då var triceps helt slut! Måste verkligen bli bättre på stakningen till vintern…

Efter det körde jag ett snabbt och effektivt pass för axlar och armar. Det blev också 50 armhävningar på fötter! Tveksamt om de var riktigt godkända men ändå, det var tungt som fasen! Själva passet blev inte så långt, jag hade inte riktigt tålamod för något längre pass. Nu ligger jag istället i sängen och kör lite av de nya hotellrumsrehabövningarna.

Jag har också passat på att testa lite av det lokala utbudet av återhämtningsdrycker. Tine (motsvarande Arla) har en återhämtningsdryck gjord på mjölk som var både god och kändes fräsch. Den kändes mer naturlig än de som finns hemma.

Rundade av hela kvällen med en Peppes Pizza. Peppes är inte som sladderpizzorna med billig skinka på som hemma. Nej, det här är i en klass för sig och väl värt kalorierna. Jag tog en barnpizza och blev precis lagom mätt! En leksak fick jag också, #win!

Ber om ursäkt för de suddiga och dåliga bilderna, jag var visst ingen mästerfotograf idag.

 

 

 

Kommentera

