Heidi testar: SATS Vasagatan – en dold pärla

Alltså, det här vill jag egentligen inte blogga om. SATS Vasagatan är en gömd pärla som jag helst skulle vilja hålla för mig själv. Först av allt måste man veta om att det finns, annars skulle man aldrig gå dit. Det ligger liksom lite gömt under bron vid centralen. Jag har gått förbi säkert hur många gånger som helst utan att registrera att det finns där.

Anledningen till att jag gick dit överhuvudtaget var att det var den enda av anläggningarna i min närhet som öppnar kl 9 på söndagar. Hela dagen har gått åt att fira Fars Dag med både mina och Kärlekens föräldrar och så har jag jobbat med det hemliga projektet vilket gjorde att early morning gym var enda alternativet. Vilken tur att alla andra SATS öppnar 10 så jag fick chansen att gå hit!

När man väl letat sig ned, det ligger i källaren till Viking Hotel som ligger där, möts man av ett trevligt litet gym där nästan all utrustning är som ny. Fräscha maskiner och mattor, bollar och vikter. De känns knappt använda. Särskilt om man jämför med exempelvis SATS Odenplan där allt, verkligen allt är slitet. Nu håller de iofs på att renovera lite men ändå.

Men ska ni dit, plocka med er badkläder för efter passet vill man definitivt glida ner i poolen eller bubbelpoolen i det istappsdjungelinspirerande SPA-området. Jag hade inga kläder med mig men jag hade lätt badat om jag hade vetat.

Det här är lätt den bästa SATS-anläggningen jag har varit på. Granted, det finns ingen gruppträningssal och jag kan tänka mig att det efter det här inlägget helt plötsligt blir rusning dit så det blir trångt och jäkligt men… Gå dit och träna. Bara gör det!

20111113-230253.jpg

20111113-230306.jpg

20111113-230321.jpg

Kommentera

