Rapport från vintern

God jul i stugan! Eller god fortsättning kanske det heter. Anyways hänger jag uppe i fjällen där vintern är. För att närmare positionera mig är det alltså Vemdalen som varit värd för julen tills nu. Imorgon ska vi fara vidare till Idre.

So far har jag skramlat ihop lite drygt tre mils åkning på lika många dagar. Jag känner verkligen av att konditionsträningen varit nedprioriterat i höst för jag blir slut på en gång. Sedan är spåren här i Vemdalen inte så förlåtande heller. Det är rejäla backar som gör att pulsen sticker iväg högt, högt och vila utför går inte för det är så brant att man måste hålla koll på armar och fötter för att inte sluta tillknycklad inne i skogen. Jag har aldrig kämpat så hårt som de här första tre milen på vintersäsongen.

Hoppas i alla fall att julen varit fin i era stugor och att ni fått fina klappar!

20111226-192742.jpg

20111226-192758.jpg

Kommentera

