Heidi testar: ViPR

Genom Terese på Spark i Baken fick jag och 39 andra chansen ikväll att träna nya klassen ViPR som drar igång på SATS 23:e januari.

ViPR är en slags styrke-och konditionsklass där man jonglerar ett gummirör som väger från ett par kilo. Det är rätt tungt att kasta runt på den där och jag kan ju säga att man kanske inte ska ha ont i ryggen när man börjar för hela bålpartiet ska aktiveras. Därför kunde inte jag göra alla rörelser fullt ut men när jag kollade på pulsklockan hade jag ändå nått 171 i puls som max. Det är ju helt ok. Dock var passet lite för kort för att jag tycker att det ska ge betalt för nedlagd tid och jag kommer nog inte att ha ViPR som framtida favorit. Men det är ju kul att prova nya saker och jag är säker på att jag kommer ha lite träningsvärk i muskler jag inte brukar använda imorgon.

Det som också är roligt med att gå på event så här är att man träffar coola och roliga människor. Och så träffar man dem som man faktiskt redan borde känna. Som Pernilla. Vi är lika gamla, har gått i samma högstadieskola och gymnasium och känner samma människor – men inte varandra! Helt sick!

Med mig på passet var också min kollega Terese! Hon offrade ett zumbapass för att hänga med mig så nu måste jag dansa zumba med henne. Det kan bli intressant… Jag tänker att det borde vara ungefär som om Mr Bean skulle dansa. Jag återkommer i ämnet.

20120104-223055.jpg

4 thoughts on “Heidi testar: ViPR

  1. Hejsan!

    Jag testade ViPR i går och fick lämna passet efter 30 min pga att det smälde till i ryggen. Kunde knappt gå – någon typ ac sträckning långt ner på ryggen. Jag kör 6 -9 träningspass i veckan och detta har aldrigt tidigare hänt mig. Det skulle vara intressant om någon annan haft samma problem. När går det över? Jag kan fportfarande knappt röra mig.

    Mvh, Martin

    • Ajdå! Jag hade ju ont i ryggen redan innan jag gick in på klassen så jag vet inte riktigt om jag kan ge dig något vettigt råd på hur du ska göra. Generellt gäller ju att man ska försöka aktivera muskeln även om det gör ont. Jag hade nog också lagt till en kur antiinflammatoriskt också och gått till en naprapat eller sjukgymnast.

      Hoppas det reder upp sig!

      Heidi

Kommentera

