Gissa vem som är tillbaka på karatemattan!

JAG!!!

Efter att ha lovat a whole bunch of people (däribland Kärleken, Uffe, mamma, alla kollegor…) dyrt och heligt att ta det lugnt gick jag ned till dojon igen. Senaste gången jag var där var den 14:e februari. Förra året.

Efter en kort uppvärmning satte jag på mig skydden och började sparras lite. Och det kändes bra! I alla fall en kort stund. Jag har fått några nya konstiga knäsmärtor jag inte berättat för er om och de kände jag av lite grand men det var inte farligt. Men alla, också jag, förstår ju att sparring är en jättedålig idé om man har varit borta nästan ett helt år och har skador lite här och där, så jag spenderade resten av träningen med att slipa på ingångar och små förflyttningar. Normalt sett hade det varit skittråkigt men idag var jag bara så glad över att bara ha dräkten på så jag nötte och nötte. Och jag måste säga att jag faktiskt gjorde framsteg. Nu när jag inte kan flaxa omkring kan jag gå tillbaka till grunderna och jobba på riktigt små detaljer.

Så, imorgon kommer jag ha galen träningsvärk i vaderna och jag har förmodligen sträckt rumpmuskeln i vänster skinka but it’s so worth it!

20120109-215552.jpg

2 thoughts on “Gissa vem som är tillbaka på karatemattan!

    • Nej, det är brunt men det ser rätt svart ut på bilden. Hoppas kunna ta svart om ett år kanske. Ska gradera en gång till på det bruna först.

Kommentera

