Snö och rehabmorgon

Hade verkligen, verkligen velat ha rubben ”Massor med snö och stenhård träningsmorgon!” men den som står där nu är mer korrekt. Det ligger ett litet, litet täcke av snö över Stockholm och jag har varit på gymmet. Jag gick dit med stora ambitioner och kom därifrån lätt stukad. Det är de här nya knäsmärtorna som ställer till det nu. Jag vet inte om det var elnålarna eller kylan uppe i Idre i helgen som drog igång det men det sticker och drar i hela benet med utgång från det gamla operationsärret. Det gör ont i frånskjutet när jag åker klassiska skidor, när jag joggar eller powerwalkar och i en del andra rörelser. Skitkonstigt!

Det grusade i alla fall alla planer på vettig träning så det blev rehab. Vilket ju är bra det också. Men inte lika kul.

Gläder mig i alla fall åt snön. Och att Jarlabanke körde snökanonerna i natt. Det blir kanske spår att åka på här i Estocolmo också!

20120110-085425.jpg

Kommentera

