Entusiaståkning på Jarlabanke

Precis som vilken normal människa som helst klev Kärleken och jag upp kl 7 denna lördagsmorgon för att bege oss ut till Jarlabanke och åka skidor. Man är lite bortskämd med bra spår i fjällen men det här är en av få möjligheter till snöträning som Stockholm erbjuder. Ett stort tack till alla som jobbar med att ge oss den möjligheten!

Det var ganska många som tagit sig ut till Täby så spåren blev lite slitna efter ett tag men på det stora hela var det fin åkning. På sina ställen är det snö/gräs-ration lite ojämnt fördelad men är man skidentusiast slash Vasaloppsåkare med panik duger det utmärkt. Jag hade svårt att få riktigt fäste i stakning med frånskjut och de få platser man kan träna diagonalåkning. Jag kände mest att jag flaxade fram över banan men jag skramlade ihop lite drygt 13 km och ganska många av dem var stakträning. Vilket jag verkligen behöver. Spaghettiarmar kommer man inte långt med. Jag har förresten anmält mig till Kristinaloppet i Norberg om två helger. 30 km klassisk åkning och målet ligger på 2.30. Vi får väl se om det är görbart.

De har förresten byggt en värmestuga ute på Jarlabanke. Grymt skönt att byta om i jämfört det lilla lusthuset vi brukade få låna av Björn, en av eldsjälarna där ute. Han var så klart där idag också och såg till att folk parkerade vettigt och att allt var i sin ordning. Passade på att hugga honom för en bild!

20120128-183046.jpg

20120128-183106.jpg

5 thoughts on “Entusiaståkning på Jarlabanke

  1. Ping: Fy f-n vad jag är bra! | Dåligt samvete

Kommentera

