En fjäderlätt spark i huvudet

Rubriken låter kanske brutal men håller man på med kampsport så gör man. Ikväll har jag tränat kontringar och lyckades med något jag sällan gjort förut. Inte ens när jag var som bäst innan skadorna kunde jag göra det här. Ikväll satte jag en perfekt, fjäderlätt spark i huvudet som en kontring på min sidekick (no pun intended) Alva. En kontring är, för den som inte vet, en motattack och görs i samma stund motståndaren börjar sin attack. Ett sätt att snuva motståndaren på poäng helt enkelt. Alva satte sen typ tio poäng på mig men ändå: en perfekt tajmad spark i huvudet med kontroll så den bara nuddar kinden – det är fina grejer det. Önskar att jag hade det på film.

Annars började dagen hos Uffe där jag gjorde styrke-, balans- och hopptester. Det hela ser väl rätt skapligt ut men det är en bit kvar att jobba.

Härmar Soffans bildmanér med en sned bild idag från Feelgood Grev Ture. Och så en bild på den roliga balans- och hopptestmattan.

20120222-225218.jpg

20120222-225232.jpg

Kommentera

