Ett steg fram, två tillbaka

Jag. Är. Fortfarande. Inte. Frisk. Can you believe it?!

Jag vet inte vad jag gjort för ont som nu är inne på min fjärde sjukvecka. Jag tycker inte att jag förtjänar det här men tydligen har jag trampat hårt på någons tår för att få denna karma-bitch-slap. För er som är detaljintresserade är det nu bihålorna (eller the sinuses eller vad det nu heter) som gör ont. Vänstra delen av ansiktet bultar och om jag skulle få för mig att böja mig framåt känns det som om tänderna ska ramla ut.

Idag är det officiella hat-dagen numero uno så idag har jag i protest gjort absolut ingenting. Hat-dag? frågar du. Hat-dag, säger jag, för att något ärkearsle utan biologisk klocka bestämt att dygnet ska skjutas fram en timme. Att det trillar folk av pinn som en direkt konsekvens av det är mindre viktigt. Ja, jag är gnällig och onödigt hatisk men det är bara för att jag inte fått bli endorfinhög på alldeles för länge.

På dagens enda utflykt i matanskaffningssyfte stötte jag på den här rubben. Vet inte om jag ska vända det positivt och tänka att det finns de som har det värre eller att tänka realistiskt och inse att 25 dagar borta från träningen bara är en början.

20120325-234344.jpg

One thought on “Ett steg fram, två tillbaka

Kommentera

