Värsta blodblåsan!

Karatemåndag!!! Två månader har jag väntat på att få sätta ihop dessa två ord. Det har gått ofattbart lång tid sedan jag fick dra på mig gi:n, knyta bältet och stoppa in tandskyddet i käften. And it felt gooood!

Som förväntat var jag inte i någon direkt toppform. Kroppen var seg och i kontringarna var jag helt bortkollrad men fotarbetet kändes bra. Efter träningen när jag drog på mig skorna sved det lite under tassarna, det var ju bara att vänta efter att ha varit borta så länge men när jag kommit hem och gått runt lite tyckte jag ändå att det sved lite mer än vanligt. När jag tagit av mig strumpan och tittat efter fattade jag ju varför. Värsta blodblåsan! Jag som hade tänkt springa imorgon bitti måste kanske tänka om lite. Får se hur det känns när jag kliver upp.

Dagens bilder är såklart på blåsan och mina side-kicks Alva och Mickis. Nere i dojon gäller inte att man inte slår på dem som är mindre… Eller sparkar snarare.

20120416-222901.jpg

20120416-222927.jpg

Kommentera

