Severe träningsvärk

Om det var kramp i vaden igår är det inget mot vad det varit idag. Båda vaderna har varit stenhårda och knappt användbara. Jag har gått som en anka hela dagen.

Självklart gjorde gårdagens dispens att dagens träningspass inte ställdes in utan vaderna fick glatt finna sig i att stå på tå i 75 minuter karateonsdag. Det var inte skönt men träningen gick ändå rätt bra. Blåsan höll också efter en behandling med min meste följeslagare, leukoplasten. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: – Gå ingenstans utan en rulle.

Nu har jag hamnat i säng och för att bli av med träningsvärken tänkte jag testa ett oortodoxt sätt att bota den. Jag har gått till sängs iförd kompressionsstrumpor (från GoCoCo ifall det var någon som undrade). Vi får väl se vad det gör med blodgenomströmningen.

Dagens bild är från omklädningsrummet och på min ovilliga träningskompis Sara. Det var nåt om att vara red faced. Själv är jag verklighetens kvinna och visar gladeligen upp mitt tomatröda nylle!

20120418-235320.jpg

Kommentera

