Kalle Anka Moment

Dagen började bra med en löprunda kantad med vitsippor och solsken. Det var tungt som 17 och benen stelare än betongpelare men ändå – jag var ute och jobbade på kondisen. Kom hem, sprang genom duschen och iväg till frukostmöte på Non Solo Bar med kund. Mötet gick bra, frukosten var god och vi gick och småpratade i solen på väg till tunnelbana. PANG! säger det bara och jag har, bländad av solen, gått rakt in i en stolpe som står en bit in på trottoaren. Med pannan först! En jättebula Kalle Anka-style bor numera on my forhead. Den gör rätt ont faktiskt. Vi hade inget kallt så min snälla kollega rusade in på pressbyrån och köpte en burk iskall Redbull som jag sedan tryckte mot huvudet hela vägen till kontoret. Med tårarna rinnande ömsom av smärta och chock, ömsom av gapskratt över den komiska situationen klev jag in på jobbet redo att ta tag i alla möten.

Det var starten på min dag, det. Hur började din?

Bulan:

 

20120424-114522.jpg

4 thoughts on “Kalle Anka Moment

  1. Ja, jäklar! Har en fin track record av att gå in i saker, men aldrig så att jag skadat mig sådär. Pappa gick dock in i en skylt så att han började blöda och fick ta sig till sjukan.

Kommentera

