Rullskidspremiär

Vårvädret var lika gott idag så jag var väldigt nöjd med att få träna. Jag tjatade mig till att få åka med Kärleken ut på säsongens rullskidpremiär. Han hade tänkt åka själv (då går det mycket fortare) och jag hade först tänkt skidgång men vi (jag) ville träna nåt ihop.

Rullskidor är alltid liten läskigt. Inlines kan jag åka och behärskar bättre än de flesta, rullskidor är lömska och lever ibland sitt eget liv. Därför är jag alltid helt slut efter ett pass efter att ha jobbat hårt med balansen. Nyttigt, men jag har full respekt för rullisarna. Jag har testat asfaltens hårdhet förr och bilar och bussar har en rätt hård densitet de också. With that said var det en skön tur och jag är glad att Kärleken lät mig åka med!

För övrigt gör det rätt ont att sätta en hjälm hårt över huvudet när man fortfarande har en bula i pannan…

20120429-232009.jpg

20120429-232016.jpg

Kommentera

