Trög morgonlöpning

Vissa dagar är trögare än andra och idag var en sån dag. Det tog tid innan jag kom ut och när jag väl kommit ut ville kroppen inte riktigt vara med. Dessutom hade jag klätt mig lite för varmt. Och inte ätit frukost, bara druckit ett glas mjölk. Inte optimalt alltså. Tryckte ändå mig genom ett pass nere i Hagaparksterrängen med stavlöpning. Det är så himmelens mycket tyngre att springa med stavar än utan. Det spelar ingen roll att stavarna är väldigt lätta, bara att ha armarna jobbandes samtidigt gör att det är tyngre.  Medan jag sprang tänkte jag på hur skönt det ska bli att springa när konditionen har blivit bättre. Tålamod är ju inte min starka sida så jag vill ju se resultat på en gång men rationellt sett vet jag ju att det inte går.

I alla fall satte jag mig med en skål müsli framför datorn när jag kom hem och letade efter inspirerande citat och hittade det här. Ganska bra tycker jag, vad tycker du?

One thought on “Trög morgonlöpning

  1. Klockrent, tycker jag. Har kämpat länge med att ta mig ut i löpspåret men lyckas aldrig, alltid någon ursäkt. Till gymmet och yogan kommer jag däremot hur lätt som helst. Dock borde löpningen vara viktigare för mig då min astma blir mycket bättre om jag har bra kondition… Får hitta annan konditionsträning tror jag. =)

Kommentera

