Ingen träning idag heller

KATASTROF!!!

Eller, riktigt så illa är det inte. Jag hade tänkt köra ett pass på morgonen men en nattlig expedition gjorde att antalet timmar på sömnkontot blev för få. Kärleken, som typ jobbar på Fort Knox, hade glömt sitt passerkort hemma igår och använde ett lånekort. Problemet med lånekorten är att de bara gäller ett dygn så när klockan slog över tolv satt han fast. På Fort Knox får man inte komma in eller ut om man inte har plastkortet med sig, då går larmet. Så han satt där han satt tills jag kom, som den riddare i shining armour jag är, och låste ut honom. Halv två var vi hemma igen. Gissa vem som ligger på plus nu! 🙂

Gårdagen blev i alla fall inte helt utan rörelse. Efter att vi hade suttit stilla och konfat hela dagen var det ju dags för Fångarna på fortet-upplägget och det var mer lubba runt än jag trodde. Vi sprang kors och tvärs över hela Kastellet, upp i torn och ner under broar för att samla poäng. Om man är snäll kan man kalla det intervallträning. Och det är man ju! Allt är bättre än noll!

Här är mitt lag. Vi kallade oss KastellETT (vi var lag 1) och vi hade en rörelse som skulle både vara ett torn och en etta motsvarande då KastellETT… Överförklaring inser jag nu. Vi kom i alla fall på en snöplig andra plats. Det svider lite fortfarande…

 

20120509-125313.jpg

Kommentera

