Smygmotion

So, Geek Girl Meetup är ju en helhelgsaktivitet med konfererande i dagarna två men med väder som vi haft idag var det liksom helt omöjligt att bänka sig inne hela dagen. Det var typ helt fysiskt omöjligt. Så istället för att ta bussen ut till Tekniska bestämde jag mig först för att gå en bit av vägen. Fast så fort jag börjat gå insåg jag att jag ville gå hela vägen. Det var otroligt skönt att gå där i solen. Ingen musik. Ingen att prata med på hela vägen. Precis vad jag behövde! Bara gå, låta tankarna sväva helt fritt, ha egentid.

Det fanns förstås en kroppsdel som inte var helt nöjd med mitt tilltag. Knät var rätt ömt och trött efteråt och det var kanske inte jättesmart att knata en mil det första man gör men att stänga av mitt huvud när det har fått en idé är nästintill omöjligt. Och eftersom det är mitt huvud som styr mitt mående så får kroppen liksom helt enkelt bara rätta sig in i ledet och tåla att det gör lite ont emellanåt.

På vägen ut gick jag förbi Juiceverket och köpte en smoothie som färdkost. Jag köpte en stor utan att veta hur stor en stor var, och blev lite spak när det var typ en liter smoothie! Ingen chans att jag fick i mig hela! Men det var gott! Imorgon bitti väntar gymmet igen. Några rehabgubbar och lite överkropp är planen.

20120527-195151.jpg

Kommentera

