Renovering och röntgensvar

Så fick jag svaret på röntgen idag. Och där syntes inget alls. Vilket ju är goda nyheter. Kanske är självdiagnostiken inte så off som jag trodde. Jag verkar ha klarat mig från allvarliga skador. Ortopeden trodde att ledkapseln fått sig en törn och börjat blöda snarare än att något gått sönder. Vilket ju förstås är jätteskönt för mig.

Ni vet uttrycket ordning på torpet? Jag skulle vilja säga att jag fått det men dit är det tyvärr långt. Däremot har jag börjat renoveringen. Körde ett rehabpass på SATS Odenplan efter jobbet. Knät är lite stelt och gör lite ont i vissa rörelser men det är bara att kämpa på.

På tal om ordning så var det kaos på gymmet. Flera maskiner var ur funktion, det saknades både det ena och det andra och det var överfullt av folk. Det tycker jag är rätt dåligt faktiskt. Nyrenoverat men redan skräpigt och trasigt. Sånt är tråkigt tycker jag.

2 thoughts on “Renovering och röntgensvar

  1. Hej! Har precis scrollat igenom bloggen och ojat mig över knäproblemen. Gjorde ont bara att läsa om urledhoppandet. Meeen, bra att inget är trasigt! Håller en tumme eller två för att det rehabar sig själv snabbt!

    • Tack! Det verkar repa sig rätt bra men det tar ändå 6-8 veckor för inflammationen att läka. Därefter kan man börja ta med träning.

Kommentera

