Ny knädiagnos: spricka i menisken

Fick just röntgensvaret på förra veckans fotografering och den här gången har jag lyckats ådra mig en spricka i menisken. Jag tror det är så här: vissa människor har dåliga tänder, anlag för reumatism, gener för cancer – jag har dåliga knän. Det bara är så. Hur ska man annars förklara att jag får en spricka i menisken på en vanlig löprunda?

Jag är trött på dem i alla fall. Det är inte roligt att bara ha knäskador och rehab att blogga om. Det är inte roligt att läsa heller antar jag. I alla fall avvaktar jag sommaren ut för att se om jag behöver operera eller inte. Det är ju lite dålig timing på sånt just nu med bröllop och massa som händer i augusti. Imorgon ska jag diskutera saken med Streckgubbsmakaren så får vi se.

Dagens bild blir på blåmärket som antagit alla möjliga färger efter paintballen i lördags. Några av kollegorna tycker att det ser ut som en landningplats för UFO:n och jag är väl beredd att hålla med tror jag.

20120704-104423.jpg

One thought on “Ny knädiagnos: spricka i menisken

Kommentera

