Saknar Alperna…

När man kommer hem efter att ha varit borta ett tag tycker jag alltid att det känns lite konstigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men det känns som att det blir en tvärnit och lite som ”va, ska jag vara här hela tiden nu?”.

Jag saknar alperna och Mayrhofen redan. Jag saknar våra vandringar i fyra timmar rätt uppför och cykelturerna i det mäktiga landskapet. Idag försökte jag få lite alpkänsla med skidgång uppför Mördarbacken/Hagatippen. Det är iofs inte samma sak när backen tar slut efter bara fyra minuter… Jag märkte dock att även om benen fortfarande är lite trötta så har de blivit starkare. Förut var det mycket, mycket jobbigare att gå upp och jag orkade inte hålla samma tempo hela vägen upp. Positivt alltså!

20120730-222054.jpg

20120730-222137.jpg

One thought on “Saknar Alperna…

Kommentera

