Ingen sommar utan lite snö!

Det är kanske inte ett påstående som sådär jättemånga skrver under på. De flesta vill ju ha massa sol, värme och timmar i plurret. Ni som varit med här ett tag vet ju att jag är lite tvärtom. Sålunda befinner Kärleken och jag oss nu i Torsby och myser i snön i skidtunneln.

Idag blev det ett lugnt pass skate i drygt en timme. Det är knivigt att hitta tekniken efter ett långt uppehåll och i vintras åkte jag ju mest klassiskt så det tog ett tag innan jag kände att jag hade bra balans i åkningen. Kondis har jag ju förstås ingen heller eftersom jag inte tränat det sedan skadan i maj (om man inte räknar förra veckans mastodontpass för hjärtat!). Hursom, det gick sakta och var inte så långt men det var bra! Senare på eftermiddagen tog vi en tur ned i gymmet här på Valbergsängens Sporthotell. Det har definitivt sett sina bästa dagar, allt är ruskigt slitet, men det har ju sin charm det också. Där blev det dock mest fjuttande. Jag blir alltid lite ställd när ett gym inte har de sakerna som ingår i mitt träningsprogram och då blir det liksom lite kaos i träningen.

I alla fall borde allt vara perfekt men det är det inte. I likhet med förra året brottas jag just nu med en liten magkatarr. Det är så himla typiskt! Klarade mig så bra under förra veckan (det var ju för väl, hade varit kris annars!) men nu hade jag velat trycka på och fortsätta med mycket träning. Istället svider det ordentligt i magen och det blir bara värre och värre. Förra året när vi var här var jag sängliggande i två dagar och det har jag verkligen ingen lust med nu. Åter omeprazol som om det vore godis och försöker genom besvärjelser bli kvitt den. Håll tummarna för att jag lyckas!

Dagen i bilder: snötime och gymtime

20120731-214508.jpg

20120731-214524.jpg

Kommentera

