Lite ångest

Det är mycket som händer nu. Sjukt mycket på jobbet som är spännande men samtidigt läskigt. Det är ett jättestort projekt som jag projektleder och som jag verkligen, verkligen vill ska bli top notch. Dessutom flyttar jag till London på måndag. Eller flyttar och flyttar, jag ska bara bo där en månad och jobba från vårt Londonkontor. Kärleken ska vara hemma, han hälsar ju på men vi ska vara från varandra längre än vi varit förut under våra 4,5 år tillsammans.

Huvudet jobbar så hårt att kroppen blir trött. Träna vill den inte alls men när kroppen inte tränar får huvudet ångest. Då kommer kroppsångesten smygande och blickarna riktas mot mitt problemområde; midjan. Känner mig tjock och 20 kg tyngre än vad jag är. Får ännu mer ångest över att jag inte direkt styr om kosten till enbart sallad och tonfisk utan fortsätter i sommarens dekadenta spår.

Men på torsdag ska vi på Sweden Social Web Camp, Kärleken och jag. Fyra underbara dagar av websnack och fantastiskt smarta människor. Och om knät tillåter – #sswcjoggen! Det borde rycka upp mig ur min ångestbalja.

3 thoughts on “Lite ångest

  1. Blir inget sswc för mig i år, men hade nog kunnat åkt dit enbart för #sswcjoggen’s skull. Det lät/låter kul. Men ni ska väl upp i ottan kan jag tänka. Sovmorgon är mer min grej.

  2. Man blir helt klart sugen när man läser alla tweets, så det är inte helt omöjligt. Skönt att se du styrde upp tåget like a boss.

Kommentera

