Träningsvärk och knölbekymmer

Jag har ett stycke träningsvärk som inte är av denna jord. På det nya gymmet har de en slags benmaskin av det gamla gardet som tränar baksida lår som jag jämt saknar hemma. Just baksida lår är mitt svaga kort så jag tryckte på lite extra och det sotar jag fint för nu. Vaggar runt som en anka…

En sak jag klurat på ett tag är om jag ska ta tag i knölen på min fot. Jag tror det är typ en Hallux Valgus-knöl. Den gör rätt ont från time to time och gör att jag får ont av skor rätt ofta. Min mamma har opererat bort en på vardera tassen och jag funderar på när det optimala tillfället att göra det är. Oavsett när man gör det blir det ju en recoveryperiod men nu har jag ju precis börjat komma igång igen efter senaste knäsmällen så det skulle kännas drygt att bli grounded igen. Vad tycker ni? Vet ni om det finns alternativa behandlingar än att operera bort den?

Kommentera

