Börja om från början

The workation, alltså min jobb- slash miljöombytesmånad i London, är över och jag är hemma igen. Helt trafikförvirrad är jag. Precis när jag vant mig vid att trafiken går åt motsatt håll åkte jag hem igen och nu går den rätt. Fast fel. Ni fattar.

Det som inte varit i fokus den senaste månaden är som ni vet träningen. Visst, jag har harvat på gymmet en del och fått till några löprundor men utan någon riktig styrfart. Och så har jag ätit ganska kasst. Nu är ju inte britterna kända för sin överdrivet hälsosamma kost men det finns ju alltid val man kan göra… I alla fall befinner jag mig nu vid en slags nollpunkt och då finns det ju inget annat man kan göra än att börja om från början. Och det är precis vad jag ska göra!

Först målsättning. Det här vill jag uppnå:
… Åka tjejvasan under två timmar
… Delmål: springa 5 km under 30 min
… Delmål 2: springa 1 mil under en timme

Tidsättning behövs egentligen inte. De två delmålen är lite en förutsättning för det första målet och Tjejvasan är ju när den är liksom. Planen innehåller två steg: jobba på kondisen som just nu är ett skämt, och jobba på styrkan i rygg, mage och armar samt core och där är det inte fullt så illa men det krävs ändå mycket jobb.

Det enda som måste klaffa är att knät håller och jag slipper operera igen och att jag håller mig frisk. Så gott som klart, eller vad säger ni? 😉

Första steget är taget, löprunda i förmiddags. Hagaparken visade sig från sin bästa sida, höstsolen speglade sig i Brunnsviken och temperaturen var perfekt för att stånka sig fram. Det var jobbigt som fasen men det var ändå riktigt skönt! Nu har jag börjat om från noll och härifrån blir det bara bättre!

 

20120923-203102.jpg

One thought on “Börja om från början

Kommentera

