Dag 2 – Fel fel fel

Det är inte så lätt det här. I morse upptäckte jag att jag läst fel på kostschemat och stoppat i mig alldeles för mycket. Dessutom upptäckte jag att jag köpt för fet keso och kesella. Fick räkna om alla siffror och minska portionerna idag vilket ju gjort att man gått rätt hungrig. Jag kan ju inte slänga allt jag köpt liksom.

Det är svårt också när man har halvdagsmöten med lunch. Ett mellanmål kan man smyga upp och käka men att pyssla med frukosten som ska vara fil, müsli och ägg är lite stökigare. Funderar på hur mycket det gör att byta plats på frukost och mellanmålet. Det är krångligare så jag kunde inte träna i morse utan det blev nu efter jobbet. Det blir inte samma stuns i styrketräning på kvällen tycker jag. Det är så mycket folk i gymmet och man är trött efter dagens jobb. Mycket bättre på morgonen när huvudet och musklerna är fräscha.

Nu har jag ätit middag och drömmer om kvällsmålet om en timme. Kesella med kanel… Mums!

Sånt här måste man stå emot på mötena framöver. Jag älskar dammsugare. Bara 28 dagar kvar.

20121002-201925.jpg

7 thoughts on “Dag 2 – Fel fel fel

  1. Jag körde fighten i maj, funkar hur bra som helst. Man kan byta ut äggen på frukosten mot annan proteinrik mat, kolla Stefans logg för tips,på substitut, alternativt koka äggen på kvällen så slipper man allt bök.

Kommentera

