Dag 6 – Undrar när det vänder

För det måste det ju. Väl? Alltså det här med att man känner sig som ett totalt ufo som inte kan umgås med folk utan att fokusera bara på klockan och mat? Det måste väl vända någon gång och kännas lite lättare?

Jag vet inte varför jag tycker att det är så jobbigt och svårt, för rent objektivt borde det inte vara det. Går och drömmer om choklad och vaniljfudge.

I övrigt har jag haft en kanondag. Först gick mamma och jag ner på stan och testade sen nya attraktionen SATS Västerås. Där träffade vi Pernilla och hennes mamma som också ville se hur det var. Gymmet var fräscht och välutrustat och det var mycket ljusinsläpp. Jag gillar det. Det känns lite som Stadshagen tycker jag.

Sedan fick vi grym massage av en tjej nere i Sigurdkvarteren, bommade vad ställe hette för jag fokuserade på att hitta ett nagelställe som gjorde akrylnaglar. Jag kraschade nämligen en nagel rätt ordentligt och behövde omedelbart fixa den. Fick till slut fenomenal hjälp på Savoy.

Så äntligen, typ ett par timmar försenat blev det lunchdags och hela familjen intog Kajplats9. Det är ett fint ställe men jag var inte jätteimpad av maten. Beställde en sallad, fick in något annat och så tog det ganska lång tid innan den kom. Jag gissar att de felt bad för portionen var enorm! Funkar ju dåligt med dieten va. Åt ganska mycket för mycket så det var tur att jag stämt träff med Pernilla att springa en tur i Rocklunda. Det blev en femma för mig och därmed räknar jag lunchen som ‘nollad’.

In alles en bra lördag!

Bild på nya SATS och på mig i ”finska solstolen”

20121006-180331.jpg

20121006-180518.jpg

Kommentera

