Dag 10 – Varför gör jag det här?

Jag får den frågan rätt ofta. ”Du behöver ju inte banta”, säger de. ”Du är ju smal och det syns ju inte”. Delvis handlar det om vikten men inte främst på grund att jag flutit ut lite i kanterna utan för att tyngden hindrar mig. Eller hindrar ska jag inte säga men det kom till en punkt när det var tungt att springa för att hela kroppen var tung, inte bara för att min kondis är dålig. Jag har aldrig varit särskilt lätt och finlemmad, och det blir jag inte av det här heller, men när det går tungt bara för att man lagt fem extra kilo på kroppen känns det liksom onödigt. Sen är det ju klart att det inte är roligt när kläder inte passar riktigt och man känner sig allmänt obekväm.

Idag har jag klarat av 10 dagar, eller 33 % om man räknar sånt. Jag är stolt över mig själv för att jag står emot många av de frestelser som dyker upp framför min näsa hela dagarna. Idag fanns det exempelvis ett hav av mjuka kakor och wienerbröd uppdukat. How I love those! Men ingen tog jag. Jag tuggar på Kesella med hinkvis av kanel. De kommande tio dagarna ska tydligen de stora resultaten komma, eller sätta igång i alla fall. Jag hoppas det för om det inte händer något väldigt märkbart snart så tappar jag tålamodet lite. Det känns så långt med 20 dagar kvar. När man läser alla pepphistorier på Fitnessfightens Facebooksida är det många som säger att de redan andra veckan fick kommentarer på att de gått ner mycket och att deras kläder började sitta löst. Så är det ju inte för mig eftersom jag liksom ”gömmer” mina extra kilon på min längd. Men jag mätte mig i morse och jag har tappat någon centimeter runt midjan och vågen har börjat peka lite neråt. Det känns bra!

Nu är det sömn som gäller. Träningspass arla imorgon på SATS Hötorget. Den som känner sig manad får gärna hänga på!

Dagens bild är på min extremt blandade outfit när jag gick till gymmet i morse. Träningskläder underst, jacka och sjal överst och handväska. En buff på huvudet mot kylan kompletterade verket. Uppenbart schizo.

20121010-222731.jpg

One thought on “Dag 10 – Varför gör jag det här?

  1. Jag tror det märks mer (för andra) om man verkligen var överviktig ”på riktigt” när man började. Om man mer vill toppa formen lite blir det nog inte samma drastiska resultat, om än resultat. Lycka till 🙂

Kommentera

