Dag 11 – Sötsaker överallt

Var jag än går är det frestelser. På morgonen cyklar jag förbi Stinas bageri och dofterna är magiska. Ofta har vi möten med bullar eller så har någon haft pressfrukost med massa gott som blivit över. Eller så äter någon godis bredvid mig. Eller så tittar jag på TV och matprogrammen avlöser varandra. Aldrig får man någon fredad zon och allt jag tänker på är vad mycket gott jag ska äta once den här jäkla dieten är över. Livsstilsförändring I think not!

Hur ska man fixa det här i 19 dagar till? De där människorna som inte är ”efterrättsmänniskor” – hur är de skapta? Har de fel på tungan och smaken?

Sitter på händerna och fokuserar med största möjliga ansträngning för att hålla blicken på målet.

Här är två bilder, den ena från imorse och den andra för en vecka sedan. Syns det någon skillnad?

20121011-212121.jpg

20121011-212137.jpg

One thought on “Dag 11 – Sötsaker överallt

Kommentera

