Dag 16 – Resultat men vågfan har fastnat

Nu tycker jag att jag börjar märka lite resultat. Kroppen känns fastare runt midjan och jag tycker att träningskläderna sitter bättre. De vanliga sitter likadant tycker jag men man är ju inte lika van att se sig själv hela tiden i dem eftersom det inte är speglar överallt som på gymmet.

Men vågen som så fint pekat neråt hela tiden har nu fastnat och verkar vara på väg åt fel håll. Inte många hundra gram men ändå. Det verkar gå någon magisk gräns här som kroppen ogärna vill korsa.

Maten. Ja, det är ju fortfarande lite knivigt att få till att äta var tredje timme mellan alla möten och allt man ska göra. Möts man face 2 face kan man ju lite diskret knapra på en frukt men i telefonmöten blir det ju svårare om man precis tryckt in en tugga och så ska man säga nåt. Sedan är jag inte riktigt slavisk med schemat heller vilket jag har lite ångest över men jag fixar inte riktigt att inte få vara lite spontan. Jag tänker att det viktigaste att följa det i stora drag. Dagens upptäckt är att det är skillnad på kvarg och kvarg. Kesella är dyrare men godare än hemköps dito. Den sistnämnda var faktiskt riktigt äcklig! Lös konsistens och bitter eftersmak. Nope, inköpes icke mer.

20121016-215008.jpg

Kommentera

