Dag 20 – Man tager vad man haver

Nu är det bara 10 korta dagar kvar av Fitnessfighten. Det har gått fortare än jag trodde ändå. Idag blev det ett dubbelpass, först långpass löpning med Löparbästisen (som äntligen fått igång sin blogg, läs den här!) och sedan körde jag styrkeövningarna hemma i vardagsrummet.

Löprundan gick runt Brunnsviken i ett extremt lugnt tempo. Och i ösregn. Riktigt lerigt och kladdigt var det på stigarna men det sporrade bara mer! I like it dirty eller vad man säger. Och höstfärgerna! Vi måste prata om den otroliga färgsprakande hösten! Vi stannade inte för att ta några bilder längs vägen, vi var mer fokuserade på att hoppa mellan pölarna. Jag är väldigt nöjd med att jag orkade hela vägen runt utan att behöva stanna, det är ju ändå 1,2 mil. Nu ska jag bara jobba på att öka tempot lite.

Sedan var det dags för pass två. Jag orkade inte bege mig till gymmet men programmet ska ju kunna gå att utföra även hemma så jag tänkte put it to the test. Och ja, det går ju men det är ju inte lika jobbigt och eftersom man inte har tillgång till vikter så blir det inte så tungt. Trots att vi är väldiga träningsmänniskor, Kärleken och jag, äger vi inga hantlar eller annat skrot som är tungt. Det tyngsta jag kunde hitta som inte var för otympligt var faktiskt min SM-buckla så den fick agera motstånd. Det såg lite skumt ut men det funkade ju. Well, de nio pass som är kvar kommer att utföras på gymmet, helt klart.

2 thoughts on “Dag 20 – Man tager vad man haver

    • Visst är den fin? Gymgrejer borde blänka lite mer i största allmänhet tycker jag men just den här var lite opraktisk! Ses för en löprunda snart?

Kommentera

