Kroppsliga funderingar

Jag ligger i soffan och funderar på hur illa det står till med magen. Är det så att jag ska ägna dagen åt att vila eller kan man brassa på med lite träning? Skulle verkligen vilja köra ett pass eftersom jag bara var hos sjukgymnasten igår och att jag inte kört så hårt i veckan i övrigt.

Dessutom är jag sugen på att baka lussekatter men det får man bara äta om man har tränat. Inte så lite avundsjuk på Kärleken som får sin kropp att hålla och matar på med träning som bara den. Idag är han ute med några grabbar och rullskidar. Visst vädret är inte så kul men han behöver inte ha ångest i alla fall.

I väntan på att Vinterstudion ska dra igång kollar jag på finalen av hela Sverige bakar. Det får kanske duga som substitut för lussebullarna som inte blir. Generellt har jag blivit lite besatt av matlagningsprogram den senaste tiden. Vet inte riktigt varför. Kanske kommer jag nu helt plötsligt bli intresserad av matlagning och stå och greja i köket. Knappast troligt iofs.

20121124-092319.jpg

Kommentera

