Pass 1 avklarat

Vi har kört det första passet och jag har fått en hel del bra tips på stakning så jag ska kunna åka snabbare och kunna staka även i lätt kuperad terräng. Det kommer jag att tjäna på helt klart! Jag har också hittat ett litet hål i min uppförsåkning som jag ska täppa till.

Nu har vi lite materialgenomgång och pratar karbonhalt i stavar och vikten av att satsa på bra stavar. Jocke från Nordic Trade har tagit med sig allt från tramsstsvar till värstinggrejerna. Det är inte så mycket nytt för min del men det är många aha-upplevelser runt i rummet!

Snart omladdning för nästa pass, det kommer nog bli en hel del balansövningar om jag känner Mattias rätt!

20130104-132616.jpg
Vår instruktör Olle pratar uppförsåkning.

20130104-132819.jpg Jocke från Nordic Trade.

Kommentera

