Så satans kallt!

Här kommer dagens HalvVasa i en slags rapport:

Antal åkta km: 43 + typ 500 meter innan jag kom på att sätta på klockan. Själva starten var såklart inte preppad och sista kilometern in i Mora kunde vi ju inte åka eftersom, ni vet, bilarna åker där.
På tiden: 3:39:14. Fruktade att jag skulle behöva lägga 4,5 timmar men kroppen pulled through! Det inkluderade ett par stopp för att dricka också.
Lägsta temperaturen: Runt -25! Det fanns några riktiga köldhål och jag var allvarligt orolig för kroppsdelar ett tag. Annars höll det sig runt ”varma” -20. Mysigt!
Antal bortdomnade kroppsdelar: Onödigt att räkna. Det var typ bara överkroppen som fortfarande hade känsel. Fötter, händer, lår, rumpa, ansikte – all numb!
Antal förbrukade kalorier: 3003 – vilket jag har käkat igen med råge på bussfärden hem.
Humör från Eldris till Mora: Fly förbannad! Inget fäste, helt solo, kall, trött, hungrig – ilskan var min motor! Synd bara om stackars Kärleken och alla andra när jag kom tillbaka till hotellet svart i blicken. Det hjälpte heller inte att lunchen var nedlusad av Koriander.
Antal vurpor: 1 – den som drog spåren var lite ostadig på ratten vid ett tillfälle och skapade småsvängar, som när järnvägen expanderar på sommaren och tågen spårar ur. Självklart också mitt i en lång utförslöpa där man kommer upp i runt 40 km/h. Det gick bra, gled sideways över den stenhårda skejtytan. Klarade mig själv och stavar!

In alles är jag nöjd över min insats ändå. Rekord liksom! Har åkt så långt förut! Men det var kallt. Och jag hade is över hela mig. Som synes. Skippar Intersportloppet som går på samma sträcka nästa vecka. Det ska bli lika kallt igen och jag är inte säker på att jag fixar det.

20130113-230635.jpg

20130113-230700.jpg

2 thoughts on “Så satans kallt!

  1. Ahh, åkte ju där i ungefär lika kalla -27 för två år sedan. Galet. Gjorde misstaget att gå in i värmestugan i Eldris och det var sjukt svårt att starta igen efter det. Bra jobbat!

    • Jag funderade på det men väl i Eldris är det ju mer eller mindre bara att trycka på så är man hemma. Skulle jag gått in skulle jag behövt bli hämtad för jag skulle inte kunnat fortsätta, då hade jag bara övertalat mig själv att jag inte behövde åka de sista 8 km. Jag är en bra förhandlare… 🙂

Kommentera

