Det här med träningsdagbok

Det är tråkiga saker alltså. Det är därför jag aldrig får kläm på att fylla i FunBeat eller något annat. Man har liksom ingen lust när man är färdigtränad att veva igång datorn och göra’t. I alla fall har inte jag det. Men jag måste om jag ska lyckas med mitt mål. Så nu har jag fyllt i de senaste dagarnas träning och funderar på vad jag ska hitta på för svettigt aktivitet imorgon. Löpning känns inte aktuellt och jag måste göra något konditionsartat så jag funderar på om jag ska sätta mig på en motionscykel på gymmet i en timme. Pannbensodling om något!

Idag har jag vilodag, har varit i Finland över dagen och klev upp sjukt tidigt och det känns som kroppen ändå fick vara med om lite tuffare pass igår än den är van vid. Känner dock förvånansvärt lite av ansträngningen, typ lite ont i ett muskelfäste i armbågen men that’s pretty much it. Ibland blir jag lite förvånad över hur seg min kropp faktiskt är och vad den lyckas genomföra trots ganska dåligt med träning under en längre period. I andra fall är den ju helt värdelös och skör men det pratar vi inte om nu!

Vi är på gång! Träningsåret 2013 ligger bokstavligen för mina fötter och nu börjar allvaret!

Bild från bussfärden upp till Mora i fredags.Bild 2013-01-11 kl. 13.53 #2

2 thoughts on “Det här med träningsdagbok

  1. Åh, jag vet, jag suger stort på det! Har nu tagit för vana att registrera träningen med hjälp av Funbeat-appen i mobilen. Gör jag det direkt efter träningen blir det av!

    • Kör ett google spreadsheet. Får inte in allt jag vill ha i FunBeat. Kanske börjar om med FunBeat om ett tag när jag tröttnat på det här. Vi får se.

Kommentera

