Premiärtur med Scotten! Eller en annan typ av påskkärring

Nä, det blev inte ett extra pass igår. Musklerna var bara för trötta. Istället blev det TV-dinner på påskrester och Mästarnas mästare.

Idag bestämde vi oss för att lura påsktrafiken och for från fjällen arla. Lagom till lunch var vi hemma och hade hela eftermiddagen på oss att greja, lämna tillbaka hyrbilen – och ta ut Scotten på en liten premiärtur!

När man börjar med nya grejer ska man ta det lugnt så jag körde ett varv runt Brunnsviken och Norra Djurgården. Det är nästan 15 km och avverkades på 45 minuter. Det skulle gått snabbare om inte det fläckvis hade varit täckt av is och jag inte saktat ned en bit för att inte skrämma hästar som var ute med sina ryttare. Jag litar inte en sekund på ett djur som väger ett halvt ton men samtidigt är rädd för en fladdrande plastpåse. No telling vad de kan få för sig om det drar förbi en flåsande rödklädd cyklist i hög fart.

I alla fall jäkligt skoj att testa cykelbenen och börja lära känna Scotten. Vi har en steep learning curve fram till tävlingen 5:e maj. Vägen var li

20130401-212430.jpg

20130401-212528.jpg

2 thoughts on “Premiärtur med Scotten! Eller en annan typ av påskkärring

  1. Haha. Som ryttare och hästägare har jag alltid trott att folk av ren hänsynsfullhet saktar ner med bil/cykel/rullskidor när man möter dem (alltid på min trafiksäkra och stencoola häst), oavsett väldigt uppskattad. Men det är alltså kanske 50 % av gångerna för att personerna i fråga är rädda för HÄSTEN!😀

    • Jag är väl inte rädd för hästar så. Har ridit och grejat en del tidigare men aldrig riktigt fastnat för hästeriet. Men man vet ju inte om hästen har en dålig dag och får för sig att dra iväg på en oplanerad liten tur i hög hastighet bara för att det fladdrade till lite oväntat någonstans. Det är lika mycket av hänsyn till häst och ryttare som av säkerhet för sig själv som man saktar in tänker jag.

Kommentera

