Cykel i snöslask

Idag har hela mitt flöde i alla kanaler fyllts av jubelrop över vårvärme och bilderna på krokusar och blåsippor har varit ändlösa.

Kärleken och jag är lite annorlunda, vi tog ut våra cyklar i skogen där snön fortfarande ligger och cyklade i de slaskigaste och lerigaste partierna vi kunde hitta. Och skoj var det, men svårt! Snö är ingen lek, den bara glider i iväg under däcken och gör att man bara kanar åt alla andra håll än framåt.

Jag har verkligen inte den skill som behövs för att rocka på cykeln än därför har jag bestämt mig för att inte ställa upp i Lidingöloppet MTB, jag är helt enkelt inte redo. Så vill nån köpa en biljett finns min! Sprid gärna vidare!

20130414-202242.jpg

Kommentera

