Gött löppass i Holmenkollen

Min faster bor 50 meter från Hellnerbacken. Alltså bokstavligen! Givetvis kunde vi inte motstå ett träningspass i kollen när vi hälsade på i helgen.

Jag måste ju ta det väldigt lugnt med löpningen för att inte överanstränga så det blev ca 50 min i lugnt tempo. Eller så lugnt det nu kan bli när terrängen antingen går rätt upp eller rätt ned! Den sista sulan snö låg också kvar, konstsnö i kombo med sen vår, så det blev en liten utmaning. Under snötäcket kunde man skymta en rullskidbana men den kommer nog inte ens jag våga åka!

Tyvärr fick jag sjukaste skoskavet i ena hålfoten. Varje steg gjorde riktigt ont, jag måste ha världens tunnaste hud på fötterna. Jag får skoskav jämt!

Framför Holmenkollbacken Stina Dabrowski-style:

20130428-214512.jpg
Med Kärleken i Hellnerbacken
20130428-214543.jpg

Kommentera

