Sol ute stark inne – med troschock

Eller hur var det han uttryckte det, pappa Rudolf?

I alla fall. Ikväll var det den första ljumma vårkvällen där det faktiskt gick att sitta ute utan blå läppar och skakandes under en filt. Men inte var jag ute och njöt på stans serveringar för det! Nixpix! Mig hittade man i källaren där SATS Odenplan ligger pustandes i stakmaskinen. Lite heja mig på den faktiskt tycker jag. Det gör dagens pass två till antalet (rehab/ben imorse) och jag kan med gott samvete ta vilodag imorgon.

En liten upptäckt störde dock koncentrationen i intervallerna. Mina tights är visst lite genomskinliga bakåt… Hur många pass jag kört där folk kan se vilken typ av trosor jag har på mig vet jag inte men det var det sista. Från och med nu blir det andra pants på gymmet och endast träning i dessa när jag har underställ som mellanlager. Frågan är ju varför ingen sagt något! Löste problemet genom att stoppa ner linnet i byxorna på ett vansinnigt otjusigt sätt så att ändan täcktes hjälpligt. Nu börjar jag förstå varför folk har stirrat så när jag kört mina intervaller…

20130507-211848.jpg

Kommentera

