Äntligen ett riktigt A2-pass!

För er som inte vet vad ett A2 pass är: Man delar in pass i olika pulszoner. A1 är långa, lugna pass med ganska låg puls, A2 snabbare, kortare med medelpuls och A3 är korta, intensiva pass vid tröskeln. Sen finns det en nivå till. Mjölksyrehelveten. Då jobbar man på maxpuls och det gör ont och är otrevligt.

Så, efter denna korta träningslära kan jag nu meddela att jag äntligen lyckats köra ett A2-pass löpning på bandet. 45 minuter och åtta kilometer. Sjukt nöjd med det och knäna konstrar inte heller nämnvärt. Nu ska jag ligga på 45 minuter ett tag och istället försöka öka tempot.

Det syns inte på bilden men jag är plaskvåt av svett. Det bara rinner så jag måste sitta och koola av lite innan jag hoppar i duschen. Annars kommer jag att få duscha en gång till när jag fått på mig vanliga kläder.

20130528-082827.jpg
Medan jag sprang lyckades jag få med mig fina vännerna Fredrik och Micke på Nyhetsmorgon men det var inte så lätt att fota det springandes…

20130528-083109.jpg

Kommentera

