Dagens eskapader och bravader

1. Börjar med ett nederlag. Alternativt visad mognad. Steg upp tidigt på söndagsmorgonen för att cykla fornstigen med Kärleken. Men det visar sig att det är brutalt mycket svårare att cykla när fötterna sitter fast och man inte kan parera så det var alltför svårt för mig. Efter bara några kilometer fick vi ge upp för att vi A) skulle ha tagit hela dagen på oss och B) förmodligen hade jag inte kommit hem i ett stycke. Hann dock med ett par tre rediga SPD-vurpor. Hjärnan fick sig en törn as in det var sjukt jobbig att inse att jag inte är så bra som jag tyckte mig vara och det nederlaget sved. Får cykla baby-slingor ett tag tills jag är en bättre cyklist helt enkelt.

2. Det blir bättre sedan för som kompensation för att cykelpasset blev avsevärt mycket kortare drog vi ut på rullskidor istället. Ett varv runt Brunnsviken och Norra Djurgården bättrade på självkänslan igen för nu börjar jag bli säkrare på skidorna. Det är långt kvar till jag kan säga att jag har någon form av kontroll på dem men jag hatar dem inte längre. Och det är ju bra.

3. Kvällens bravad var att jag inte föll för frestelsen att ta en kvällsportion glass. Det är ju farligt att ha sånt hemma men jag ba’ till mig själv: ”du är ju mätt och inte så sugen, varför ska du då ta glass?” Hade ju inget bra svar på det så jag lät bli och tog tag i värsta röjningen här hemma istället. Klapp på axeln till mig själv!

20130804-224137.jpg

Kommentera

