2 timmar rullskidor – check!

Ibland kan det vara jäkla svårt att ta sig ut på ett pass. Särskilt som man varit ute på ett redan. Inte för att jag direkt räknar en timme teknikträning med cykeln som träning riktigt.

Jag har hittat en ny motor i ”det här är vad som krävs”. Den får mig att faktiskt genomföra de pass jag annars skulle argumenterat mig själv ifrån. Jag tänker att för varje pass jag genomför så tar jag ytterligare några platser på Tjejvasan. Jag var på 350, nu borde jag vara på typ 300. Ge mig ett par månader till när träningen uppehålls i samma intensitet så borde jag börja närma mig mitt mål sakta men säkert.

Utvecklingen på rullisarna går snabbt och idag kände jag mig stark. Två timmar och ca 24 km blev det. Till vintern ska jag åka 30 km på 1:30 – behöver många pass gör att klara det men det ska gå!

20130810-222738.jpg

Kommentera

