SPD-rädsla

Det är verkligen som om jag inte cyklat förut när jag klickar i skorna i pedalerna. Det blir vingligt, jag blir rädd och feg. Så kan man ju inte ha det!

Därför har jag ägnat en dryg timme åt att cykla runt i Hagaparkens terräng för att lära mig hitta balansen, lita på mig själv och få kontroll på cykeln. Det gick bra, inga vurpor eller annat och jag kände mig lite säkrare för varje litet parti jag bemästrade. Det är rätt svår terräng där den gamla stallgrunden låg, uppe vid Hagaparken. Rekommenderas för teknikövningar.

Nu lunch, i eftermiddag löpning eller rullskidor. Inte bestämt mig än.

20130810-121116.jpg

20130810-121128.jpg

Kommentera

