Så bortskämd på löprundorna nu alltså

Ytterligare en grym runda imorse. Sprang ned till vattnet igen och bort mot Golden Gate. Satan vad bortskämd man blir här! Vädret är helt underbart och jag får springa på stranden i San Francisco med bron i förgrunden som badar i soluppgången. När jag sprang kände jag mig oerhört privilegierad som får möjligheten att resa i mitt jobb och uppleva den här typen av saker. Känns helt otroligt faktiskt!

Idag sprang jag själv och skrapade ihop lite drygt 7 km i ett ganska hyggligt tempo. Långsamt börjar jag komma tillbaka till någon form av form. Det går trögt dock och jag skulle behöva Naprapat-Wille för att få fason på en muskel i rumpan som drar hela höftpartiet snett när jag springer. Jag vet inte om ni fattar vilken upptäckt det är för mig – att äntligen begripa varför det gör ont och hur jag kan bli av med det. Eftersom Wille inte är här dock tror jag att jag ska ge mig ut på baseboll-jakt. En sån är nämligen nästan lika hårdhänt som naprapatfingrar och kan mjuka upp lite.

20130924-135439.jpg

20130924-135455.jpg

Kommentera

