Woop! Träning 4 dagar i rad!

När hände det sist? Det var jäkligt länge sedan i alla fall!

Igår var jag ute på löptur i mörkret och ösregnet tidigt på morgonen i vad jag trodde var en vattentät jacka. Det visade sig att så inte var fallet. Alls.

Idag körde jag stakintervaller igen och tog i så jag nästan kräktes. Alltså på riktigt. Jag fick någon fix idé om att nå en viss tid per 500m som jag absolut inte har kondition för. Det tempot höll några hundra meter i taget och så fick jag sänka rejält men det var gött att pusha sig själv lite. Det var länge sedan jag testade gränserna. Lite benstyrka adderades på det men mest för syns skull.

När jag stretchade efter passet kände jag en liten saknad efter min gamla vighet från karatetiden. Jag är lika stel som ett kylskåp. Fast det är väl ingen poäng med att vara så vig egentligen. Jag saknar det lite bara.

20131113-203943.jpg
Och jag har inte sådana armar. Ljuset faller lite tursamt bara…

Kommentera

