Tse cheerrie ön töp

Rubriken är alltså franska för körsbäret på toppen och det är inte vilket körsbär som helst, utan blogpriset The Cherry on Top Award som jag tilldelats av Tretimmars-Sara. Mycket tack och bock säger jag! Kändes väldigt oväntat och kom som en riktig peppkick (kan man säga så?)!

Det här priset det förpliktar också. Man kan inte bara ta emot det, hålla ett tal och så är det bra sen utan man måste:
1. Tacka personen som förärat en priset
2. Kopiera utmärkelsen till sin blogg
3. Dela med sig av tre saker man gillar med sina läsare
4. Sprida glädjen och priset vidare till fem andra som förtjänar att vara cherries of top

1:an och 2:an kändes easy enough, bara i glädjeyran både tackar man och kopierar över den till sin blogg. 3:an är knivigare. Sara tolkar det som att man ska tala om tre saker man gillar med sina läsare; typ ni är snälla, ger pepp och är fantastiska bara för att ni plöjer er genom mina ord. Man kan också tolka det som att jag ska dela med mig av tre saker jag gillar och då tänker jag att vi kan gilla dem tillsammans. Alltså man behöver ju inte men det här är i alla fall det roligaste jag vet:

1. Åka berg- och dalbana – sjukt roligt och ju större och brantare desto bättre!
2. Åka Go Kart – lite samma sak, det går fort och suger sådär härligt i magen (dessutom kan man ju tävla i det, alltid en bonus)!
3. Åka skidor – på tvärsen alltså. Visst det är inte roligt i plusgrader när snön är som sorbet och liksom suger fast skidan men har ni testat att åka på skare? Det är helt sagolikt! Rätt ut, utanför spåret bara. Rakt in i skogen, ut på myren, på fjället eller var som. Otrolig känsla!

Så till task numero 4. Utse fem värdiga vinnare som är cherries de också. Jag har valt att delvis kliva utanför träningsbloggszonen här. Dels för att jag kände att det förmodligen går runt ett par varv då, dels för att jag tycker att just dessa bloggar är bra och värda ett cherry. Utan inbördes ordning kommer fem av mina favoriter:

Rookie Mom – en gammal kursare och polefitnesguru som verkar fostra en riktigt cool tjej.

Ex Amino – en tjej med outsinnlig energi och värme. Jag blir alltid glad av hennes blogg.

Kotyr – två fina tjejer som ser till att jag har stenkoll på vad som är hett på modescenen, framför allt den svenska. De driver också en webbutik med samma namn.

Blondinbella – you know her. Hon har gjort en otrolig resa och har som 20-åring uppnått mer än de flesta. Jag tycker att det är oerhört inspirerande med en person som tar för sig och tror på sig själv som hon gör. Alla tjejers idol!

Är du helt bakom götet? – två grabbar jag nämnt tidigare. De har fått för sig att de ska springa mellan Stockholm och Göteborg men på senare tid har det varit rätt glest med både träning och inlägg. Hoppas kunna kicka igång dem lite med cherry’t! (Har också planer på att springa med dem en bit av sträckan, typ 100 meter eller så. Mia, Miranda kanske en utmaning för er?)

Tack igen, Sara! Firar med ett glas mjölk efter träningen!

8 tankar på “Tse cheerrie ön töp

  1. Tackar tackar! Det är så sant som det är sagt, VÄLDIGT glest med inlägg och träning sista tiden. Det har varit lite rörigt ett tag och kommer att vara så januari ut, men sen jäklars!! 😀

    Inte ge upp hoppet än med andra ord. Dessutom, kommer nog tvinga med dig lite längre än 100 meter… 😉

  2. Pingback: Va fasen, det är ju gammalt! « Är du helt bakom Götet?

Lämna en kommentar