Vit månad avklarad

Nu är det gjort. En hel månad utan godis, glass, tårta eller kakor. Det har varit både lättare och svårare än jag trodde. Lättare för att jag inte hade några problem med att säga nej när det bjöds, svårare för att vår kultur är upphängd på att vi ska äta sött när vi umgås och jag har spenderat massa tid runt godisätande folk. Jag kan konstatera att jag egentligen aldrig haft ett godissug men att jag äter om det finns. Och då äter jag tills det tar slut. =)

Kommer jag att rusa iväg och köpa godis nu på direkten? Nej, det kommer jag inte. Lekte en stund med tanken på en jul helt utan godis eller kanske ett helt år men det kändes så drastiskt. Fast å andra sidan, eftersom jag har 1 av 12 månader avklarade redan så vore det ju knasigt att börja om vid ett senare tillfälle.

Andra skillnader då?
Märker inte av att jag skulle ha blivit piggare, smalare, lättare av att inte äta godis. Det kan, som jag tidigare sagt, ha med att göra att den senaste perioden varit väldigt jobbfylld och att träningstimmarna gått ned. Det kan alltså vara så att om jag inte hade haft vit månad just nu kunde jag varit tyngre istället och att det är det som är vinsten. Bara spekulationer dock. Jag kan inte säga att jag saknat godis eller känt mig sträng mot mig själv. Det har bara varit en kul grej liksom.

 

7 tankar på “Vit månad avklarad

  1. Pingback: Idag stannar jag inne! | Träningsglädje

    • Det handlade egentligen inte om ett förbud i den meningen. Det var mer ett test av viljestyrka. Klarar jag att avstå, typ. Förbud låter som att det är någon annan som bestämmer åt en, eller vad tycker ni?

Lämna en kommentar