Inte hälsosamt att fylla år

Hu, vad jag har dåligt samvete. Det är inte alls bra för mig att fylla år. Jag har ätit alldeles för stora mängder tårta och annat onyttigt den här helgen. Det här med att utmana etablissemanget och bryta traditionen att fira med sötsaker föll platt i samma stund jag specialbeställde en rosa princesstårta till en liten födelsedagsfest jag hade i lördags. Resterna av den nallade jag på hela dagen igår och idag har jag blivit firad på jobbet med, just det, princesstårta. Jag ÄLSKAR tårta! Kan inte få nog av det men nu kvider man ju av ångest… Tur man ska till gymmet efter jobbet och jobba bort lite av den här extra energin man fått i sig.

Nedan en bild Fredrik Wass tog på min tårta från i lördags. Sjukt god var den.

5 tankar på “Inte hälsosamt att fylla år

  1. Jag har tänkt på det där också… Hur kommer det att gå på min födelsedag? Jag är dock inte överförtjust i tårta så just tårta klarar jag mig nog ifrån. Närmaste utmaning blir däremot påsk och sedan hela sommaren utan glass… går det?

    • Påsken tror jag inte är ett problem för mig. Just själva godiset verkar jag inte ha så svårt att motstå. Det är värre med bakverk. Glass och sommaren, ja. Har inte reflekterat så mycket över det. Äter nog inte så mycket glass överlag tror jag. Men det lär ju visa sig om inte annat. 😉

  2. Pingback: #NoCandy2011 och muffin top | Dåligt samvete

Lämna en kommentar