Det går bra nu – NOT!

Inte min vecka detta alltså. Supermycket jobb har satt träningen på on hold. Slarv med mat, sömn och träning plus seriös stress har gett magkatarr och så lite känningar i halsen på det. Imorse vaknade jag med nackspärr.

Drog mig runt i mysbyxor fram till kl 17 när jag kände att nåt måste jag ju ändå göra. Rullskidor kändes som att det kunde funka trots nackspärr men varje gång man slinter med staven (och det gör man då och då) rycker hela kroppen till och det högg så det sjöng i nacken. Tog mig i alla fall nästan hem innan jag i nåt slags kombinerat nackhugg-benihoptrasslande lyckades ramla och ge mig själv ordentliga skrapsår på vänster arm och ben. Svider som satan gör det! Ramlade som tur var framåt och det gick inte så fort.

Det var den 12:e gången jag var ute och åkte sedan jag ramlade sist och fick gå med gips en vecka. Att ramla bara var 12:e gång är ju ok tycker jag!

Well, ser inte fram emot duschen nu. Det här kommer att svida!

20130824-184716.jpg

Tidernas sämsta gympass

Tänker inte ens säga hur dåligt det gick, det vara bara waste of time och gav inget alls. Det vägs upp av att jag lite hastigt och lustigt tagit en plats på Midnattsloppet ikväll. Intervaller och rullskidor dagen innan är väl lite väl hårt för att det ska gå fort men ser det som ett träningspass bara!

Ska springa med löparbästisen så det blir kul!

20130817-131511.jpg

När kroppen känns som bly

Då får man vara nöjd med vad det än blir av träningspasset. Jag kunde så lätt fastnat i soffan framför Nyhetsmorgon men tryckte ut mig själv på ett intervallpass. Det kändes sådär, kroppen vägde bly, benen var sura, ont lite varstans… Det är konstigt hur jag kunde känna mig så stark i måndags, tycka det var tråkigt med vilodag i tisdags och så hamna här via ett pass rullisar i onsdags och vilodag igår.

Nåväl. Nu är det gjort. Ikväll efter jobbet har jag planerat två varv runt Brunnsviken på rullisar. Skön AW liksom!

20130816-082532.jpg

Vilodag = tråkdag

Visst, det är inte alltid görsköj att trycka iväg sig på ett träningspass men att inte göra det och ha vilodag är inte så skoj det heller. I alla fall inte om man haft en skitbra träningsdag dagen innan. Men vila är nyckeln till framgång så jag gör’t. Om än lite motvilligt.

Dubblarna börjar ge resultat!

Rullskidor på morgonen och intervallpass med Löparbästisen efter jobbet är dagens facit. Jag är nöjd faktiskt!

Kände mig riktigt stark idag på intervallerna. All träning jag lagt ner kändes värt det när jag tryckte ifrån och kroppen svarade. Det var så kul! Måste köra flera sådana här pass så man får upp farten lite!

Dagens bild är ett klagomål. Varför måste man göra hinderbana för oss stackars rullskidåkare? Kablar och annat på vägen innebär totalstopp och vurpa om man inte vet om hindret eller hinner stanna i tid. Det är liksom inte bara-bara att hoppa över grejer med rullisar.

20130812-232044.jpg

Cykelvasan inställd

Kärleken gjorde en lite olycklig vurpa igår när han var ute och cyklade så vi ställer in turen till Dalarna nästa vecka. Lite tråkigt tycker jag men så är det. Ska jag vara ärlig var jag kanske inte jättepepp ändå. Känner inte att jag tränat som jag borde.

Så nu finns chansen att få en startplats superbilligt! Säljer platsen på startplatser.se – 600 pengar! Skynda fynda!